Pages

Friday 8 February 2013

Tungku DIY untuk baby


Tungku baby
Kegunaan:
*Mengelakkan bayi daripada kembung perut *
*Mengelakkan bengkak selepas cucuk imunisasi*
*Mengelakkan angin pasang bagi baby lelaki*

Cara Penggunaan :
Caranya mudah iaitu dengan memanaskan bahagian bawah tungku menggunakan sterika atau tungku ibu. Rasa dahulu kadar kepanasan dan tuam dengan cara menekan sedikit. Tuam dibahagian penting seperti perut, dada, sendi lutut, tapak kaki, belakang badan dan bahagian sulit (bagi lelaki). Setiap bahagian lakukan untuk 5 hingga 10 kali tuaman.
Lakukan dua kali sehari selepas mandi. Boleh juga digunakan ketika cuaca sejuk untuk mengelakkan bayi batuk atau selsema. Lakukan langkah yang sama.


Tungku Baby MamaAnggun  - Image
tungku utk baby
Iye...gmbr amik kt mudah jew...hihi...
Aku tgh pening ni nak cari tungku utk baby..sbnrnyer kt mudah.my tu melambak jual benda ni..tp tah knp aku rs cm xberbaloi nak beli benda kecik comel ni guna online..n ada jer jual kat gerai jual brg baby kt ofis tu..tp ms aku nak beli dah abis pulak..yg ada pun smpai rm12 dia bantai jual..mahal khen..huhu..

So aku ingat nak wat sndiri tungku baby ni nanti..bahan2/peralatan nak wat pun ada jer kat umah tu..
Cuma kena beli kain cotton yg comel nak membunjutkan benda tu nanti..
Oh..semoga aku rajin ms cuti raya cina yg bakal mjelang nanti..hewhew..
Kalau rajin  n mjadi aku DIY tungku baby ni nanti aku wat entry...mesti best dpt wat sndiri untuk baby kan..

0 phewiiittt:

Post a Comment